Τρίτη 13 Οκτωβρίου 2015

Περιπτώσεις διάκρισης και πως τις αντιμετωπίσαμε


O M.Κ, αιτών άσυλο και η Λ.Β, αναγνωρισμένη πρόσφυγας από χώρα της Αφρικής εργάζονταν για χρόνια σε εστιατόριο στην Αθήνα. Ενώ όλοι/ες οι έλληνες/ίδες εργαζόμενοι/ες πληρώθηκαν κανονικά, η εργοδοσία επέλεξε να μην πληρώσει δεδουλευμένα δύο μηνών στους δύο αλλοδαπούς εργαζόμενους. Το περιστατικό διάκρισης καταγγέλθηκε στο Γραφείο Ενημέρωσης και Υποστήριξης της Αθήνας, του Προγράμματος REACT, όπου έπειτα από συναντήσεις με τα στελέχη του προγράμματος αποφασίστηκε η προσφυγή στην Επιθεώρηση Εργασίας με σκοπό την διεκδίκηση των δεδουλευμένων. Πραγματοποιήθηκε συνοδεία από νομικούς του προγράμματος στην Επιθεώρηση Εργασίας. Παρέχεται πλήρης στήριξη σε όλη την διάρκεια της εξέλιξης της υπόθεσης.


Η Α.Ν. από το Σουδάν -αιτούσα άσυλο- επισκέφθηκε μεγάλο νοσοκομείο της Αθήνας για εξετάσεις. Όταν προσκόμισε το δελτίο αιτούσας άσυλο, της είπαν ότι δεν δικαιούται δωρεάν περίθαλψη γιατί «δεν έχει χαρτιά».  Το περιστατικό καταγγέλθηκε στο REACT. Τα στελέχη του προγράμματος ενημέρωσαν την ωφελούμενη για τα δικαιώματά  της σχετικά με την πρόσβαση στην υγεία. Πραγματοποιήθηκε άμεσα τηλεφωνική παρέμβαση στο Νοσοκομείο όπου σημειώθηκε το περιστατικό, ορίστηκε νέο ραντεβού στο οποίο η ωφελούμενη είχε μαζί της την σχετική εγκύκλιο και εξυπηρετήθηκε κανονικά.


H Σ.Μ., τρανς γυναίκα, μετέβη σε νοσοκομείο της Αττικής για μια τυπική οφθαλμολογική εξέταση με προγραμματισμένο ραντεβού. Εκεί, διεγνώσθη με ώριμο καταρράκτη και συνεστήθη να προχωρήσει σε χειρουργική επέμβαση. Η διευθύντρια του Τμήματος τής επισήμανε ότι δε μπορεί να πραγματοποιηθεί το χειρουργείο στο συγκεκριμένο νοσοκομείο αν και υπήρχε διαθεσιμότητα. Ο λόγος που προέβαλε είναι ότι θα έπρεπε να απευθυνθεί στο νοσοκομείο "Ψ", στο οποίο είχε χειρουργήσει στο παρελθόν το άλλο της μάτι, γιατί είναι επικίνδυνο για την πορεία του χειρουργείου να μην έχουν τις παρελθούσες μετρήσεις της. Όπως διαπιστώθηκε στη συνέχεια, δεν απαιτούνταν οι προηγούμενες εξετάσεις της αλλά ακόμα και αν χρειαζόταν θα μπορούσαν να είχαν ζητηθεί υπηρεσιακά μεταξύ των 2 νοσοκομείων. Η αρνητική διάθεσή της διευθύντριας είχε γίνει ήδη φανερή κατά την εξέταση όταν ρώτησε εάν η Σ.Μ έχει AIDS.

Κανένας/καμία από τους/τις υπόλοιπους/-ες ασθενείς δεν ρωτήθηκε εάν πάσχουν από οποιοδήποτε σεξουαλικώς μεταδιδόμενο νόσημα!

Η Σ.Μ κατήγγειλε το περιστατικό στο REACT χωρίς να επιθυμεί να προβεί σε περαιτέρω κινήσεις.

Τηλεφωνικές Γραμμές Υποστήριξης για ζητήματα διακρίσεων
-Από Κινητό Τηλέφωνο:     211 012 14 42
-Από Σταθερό Τηλέφωνο: 800 100 17 78 (ΔΩΡΕΑΝ)

  Γραφεία Ενημέρωσης και Υποστήριξης για Θέματα Διακρίσεων
ΑΘΗΝΑ: Δευτέρα έως Παρασκευή 09:00-17:00
Παιωνίου 5 και Αχαρνών, 10440 Αθήνα (Πλ. Βικτωρίας), 2108213704
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: Δευτέρα έως Παρασκευή 09:00-17:00
Αρκαδιουπόλεως 1 και Αγ. Δημητρίου 54632, 2310556145
ΠΑΤΡΑ: Δευτέρα έως Παρασκευή 13:00-21:00
Τσαμαδού 38, Πάτρα,26222, 2610321933

reactgr@gmail.com


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου